onsdag den 14. september 2011

Ihh... sikke fine ting

I mandags da jeg hentede ungerne var det tydeligt at de havde haft en dejlig dag i vuggestuen - snavsede børn har haft det sjovt!

Eller det bilder jeg mig i hvert tilfælde ind.

Rakel lignede en panda med sort snavs i ansigtet og det skulle vi jo lige have lidt billeder af.

Hun stillede sig pænt op, men var ikke flink til at stå stille længe nok.

Rakel smiler sødt.

Rakel griner lidt.

Tilsidst var hun noget træt af at jeg ville have flere billeder, men de bliver ikke skarpe når hun flytter på sig.

Så hun blev meget træt af mig og jeg fik de onde øjne og en skideballe som jeg ikke helt forstod.

En sur, snavset Rakel.

I mandags fik jeg ude på arbejdet nogle gamle digitalkameraer fra arbejdet, de blev ikke brugt og skulle enten smides ud eller gives væk, så jeg fik to - et til Petra og et til de to små, men de får det først når de bliver lidt større.

Kamerarne til ungerne.

Det er ikke de bedste i verden men de tager nogle udemærkede billeder til børnebrug. Og Petra blev helt vildt glad da jeg gav hende det og hun render nu rundt og tager billeder af lidt af hvert.
Petra med hendes kamera.

Hun er lidt hurtig til at flytte kameraet så billederne bliver ind i mellem lidt sjove.

Petras billede af Aksel

Petras billede af Rakel

I mandags kom der også en pakke til mig på arbejdet - en ny bærbar - jeg har fået den som en bruttoløns ordning - jeg skal ind i mellem kunne lave noget arbejde hjemme da jeg gerne vil passe mit arbejde men at jeg ikke kan komme udenom at ungerne jo bliver syge ind i mellem og på denne måde gør det ikke alverden da jeg så kan arbejde herhjemme.

Da det er som en bruttoløns ordning har jeg også muligheden for at købe en bærbar der er lidt dyre end det jeg ellers ville købe.

Og den er så fin og så lækker at arbejde med.

Den kom i en virkelig lækker papkasse og lå i en dustbag.

Kassen den kom i

Computeren.

Nu prøver jeg at finde ud af alle de smarte ting den kan og vi har fået Skype med cam nu, så ungerne kan snakke med mormor og kusine Ea og Petra kan snakke med hendes bedste veninde fra København.

Så alt i alt en masse fine ting i denne uge! Og i weekenden skal vi male og sætte tapet op i mit rum så mon ikke weekenden bliver fin også.

3 kommentarer:

Irene sagde ...

Dejlige billeder af dine skønne unger...
Og som altid hyggeligt at følge dig på din blog.
Knus Irene

Solveig sagde ...

Åh den lille Rakel....

Tina kristine sagde ...

Tillykke med den fine computer ;0) og ja her i huset bliver det også målt om dagen har været god i form af hvor meget sand der er i hår, lommer og sko og ja selvfølgelig snavs ;0)