torsdag den 22. november 2012

Lidt ler

Igår var det Anders fødselsdag, så vi havde gaver og kage det verdens bedste far. Af Petra fik han en fin tegninger som viser ham og hende i en flot have.
Og så havde vi købt sådan en fancy vin skænker, og prop. Og af mig fik han en stor kniv. Sådan en til stege og sådan.
Alle ungerne hjælper med at puste lys ud.

Efter en hyggelig aften, skulle Anders arbejde så jeg smuttede til keramik, jeg har haft nogle ting i ovnene som jeg gerne ville se hvordan var endt ud.

Jeg har lavet nogle bordkort - man kan skrive på dem med en permanent marker, det kan så fjernes med acetone.

Lidt pynte knapper.

Det er ikke altid ment at finde ud af hvordan leret opfører sig når det bliver brændt. Så jeg havde lavet en fin lille skål, men den faldt total sammen under brændingen, så nu skal jeg forsøge det på en anden måde.
Og nu fungere den som et lille bitte pyntefad på vores spisebord.

Den lille skål som ikke længere er en skål.

Jeg har også lavet lidt jule tam tam. Så det er blevet til nogle krammerhuse. 
Et par stykker er af stentøjsler, så de kan hænge ude selv når der kommer frost.
Og så er der nogle lidt mindre i porcelænsler, de vejer så lidt at de kan komme på juletræet. 
Så dem skal jeg have lavet lidt flere af da vi skal holde julen hjemme i år, og så skal vi jo have et fint træ.

Det ene færdige krammerhuse

Nu skal jeg op og hente ungerne og så kommer der barnepige da jeg skal ud og Anders ikke kan nå hjem.

Kan I alle have en god aften.