tirsdag den 26. januar 2010

Puha... der er mange ting i disse dage!

Der har været så mange ting at se til i de sidste par uger - så det er ikke meget tid der har været til at blogge om livet i København. Jeg fik to pakker med posten - en pakke fra England med de ting jeg havde bestilt - og en pakke med cake dummies.

Cake dummies har jeg ikke prøvet at lave før - men jeg vil lavet lidt at have med til brudeparet i weekenden. Så de kan få en fornemmelse af hvad de kan få. Det er faktisk nogle ret flot skåret dummies og de var billige - hvilket jo altid er rart.
Indholdet af pakken fra England.

Jeg havde købt et Celboard - to Carnations udstikkere i forskellige størrelser - noget hvid tråd - noget blomstertape og en lille skærer med hjul.

Jeg har i de sidste dage lavet lidt sukkerblomster til at tage med til brudeparet så de kan se hvad der er af muligheder i blomster. Jeg ved jo ikke helt endnu hvad de gerne vil have. Og jeg vil jo gerne give dem de bedste muligheder for at få en kage lige efter deres drømme.

Jeg har været i gang med roser i tre forskellige farver og Carnations (tror de hedder nellikker på dansk) og nogle Liljekonvaller.
Rosenknop - mangler de grønne blade
.
Mellemstor rose.

Stor rose.

Mit første forsøg på Carnations.
Her hænger første del til tørre.

Her er en færdig Carnation.

Jeg elsker at sidde og sukkernørde - det er så ufatteligt afslappende. Jeg skal en tur ind til specialkøbmanden i denne uge og hente lidt flere ting jeg ikke kommer udenom til brylluppet. Der har bare ikke været meget tid i de forgangende uger til at nå noget - Rakel og Aksel har været syge og hjemme fra vuggestuen og med to små i stuen er det ikke nemt at nå noget.

Så jeg har virkeligt fået indhentet lidt af de i går.

Jeg nåede også at komme igang med et par roser i en dyb rød farve - dem glæder jeg mig virkelig til at få færdig.
Start på de røde roser.

Udover alt sukkerpynten så skal jeg også lave smagsprøver til jeg tager til Århus på lørdag. Og Bedstevennen spurgte om jeg ville lave en kage til ham til en fest han skulle holde for nogle af dem han har læst sammen med. Han er optikker så det skal være noget med det tema.

Og jeg elsker jo en god udfordring så jeg sagde jo selvfølgelig ja. Så de næste dage står på den helt store kage bagning. Jeg skal bage bunde onsdag så de kan ligge på køl i to dage - det gør dem altså meget bedre. Torsdag skal de samles og fredag pyntes så nogle kan komme med til århus og optikkerkagen aflevet i Næstved.

Lige nu sidder jeg hos en veninde og lytter efter hendes lille dreng da hun lige var nødt til at smutte i 20 min. Men der er da stadig ro i værelset så nu vil jeg tage en lille pause og drikke en kop kaffe.

Kan I alle have en rigtig god dag.

12 kommentarer:

Mig sagde ...

Sikken en masse du har gang i !!!

Håber du tager billeder af de der dummies når du har gjort dem fine.

Sjovt med kagebundene, jeg kan bedst lide dem når de har været frosset... hihihi, synes de er meget nemmere at arb med.

De der nellike udstikkere har jeg kigget meget på... Har ikke kunne bestemme mig, men tror nu at de må ejes !!!

Hyggehygge
Marianne

Irene sagde ...

Flotte blomster du der har lavet, jeg glæder mig MEGET til at se din "optikker" kage og ikke mindst hvad du ellers får lavet...
Du er så pokkers aktiv, hatten af for dig som også har tvillinger og en sød stor pige...
Knus Irene

Grith sagde ...

Hej Marianne.

Der er rigtig mange ting at se til i disse dage - det er helt tosset.

Jeg skal helt bestemt nok tage billeder af mine færdige dummies.

Nelliker udstikkerne er rigtig nemme at arbejde med og så er det jo en sød blomst. Så du må på indkøb igen.

Knus Grith

Grith sagde ...

Hej Irene.

Tak skal du have for de søde ord - jeg glæder mig også meget til den optikker kage - jeg er ikke sikker på at den idé jeg har kan lade sig gøre.

Jeg har altid være aktiv med hobby ting - når det kommer til opvask og lignende er jeg nu ikke så aktiv.

Knus Grith

Signe sagde ...

Kære Grith
Superflotte blomster. Så fine og tynde rosenkanter. Jeg er ikke rigtigt gode venner med mine nelliker. De sidste tre blev rimmelige, men jeg vil gerne have den lange og runde i bunden. Så de skal nok bare slides noget mere. Dine er dog rigtigt søde.
Knus

Grith sagde ...

Hej Signe.

Mange tak - jeg synes også de blev søde - jeg sætter den aflange del på tilsidst - jeg putter så grønne blade på tilsidst. Jeg kan vise dig det næste gang vi ses.

Knus Grith

Tina kristine sagde ...

sikke fine blomster.. :0) Glæder mig til at det færdige resultat :0)

Grith sagde ...

Hej Tina.

Tak skal du have - jeg glæder mig også - er jo noget spændt på hvad brudeparet kunne tænke sig!

Knus Grith

Nina sagde ...

Hei!

Håper du svarer på eldre innlegg, jeg prøver meg iallefall! Kom tilfeldigvis inn på siden din i dag, flotte blomster og kaker du lager! Jeg lurte på hva det som du stikker blomstrene i når de skal tørke heter? Sånn som på bilde i dette innlegget. Jeg prøver å få tak i sånn, men vet ikke hva jeg skal spørre/søke etter!

Hilsen norsk kakebaker :)

Grith sagde ...

Hej Nina.

Jeg får heldigvis en mail når der er en der lægger en besked.

Så svar får du - Jeg har købt en murer svamp. Det er en stor stiv svamp, lidt lige som en kæmpe gryde-svamp.

De kan købes i de fleste byggemarkeder.

Håber det var svar nok - ellers må du skrive igen - norsk er ikke lige min stærke side så håber virkelig at jeg har forstået dig rigtigt.

Knus Grith

Nina sagde ...

Åh, så bra, tusen takk for svar! Virker som du forstår norsk helt perfekt :) Da skal se se hva jeg finner, tusen takk igjen, og god helg!

Anonym sagde ...

Hej Grith
Sælger du også af dine sukkerblomster? Jeg har nemlig ledt med lys og lygte efter mørkerøde sukker-nelliker til mine bedsteforældres krondiamantbryllupskage, men kan simpelthen ikke finde nogle. Så faldt jeg over din blog, og de er helt perfekte og super flotte! Lige nøjagtig som dem i min farmors brudebuket!
Mvh Karina - skriv gerne til mig på22238908