tirsdag den 26. juli 2011

Kæresteweekend! JUHUU!!!!!!

Vi har været på kæreste weekend i denne weekend - og NØJ hvor var det dejligt. En HEL weekend helt alene bare Anders og jeg! Min svigermor havde indvilget i at passe ungerne. Så hun kom fredag eftermiddag med tog og så spiste vi og kørte afsted.

Vi havde lånt en lejlighed lige ved søerne i København. Vi ankom fredag aften kl 21 og fik lavet et par drinks - og sad stille og roligt og hygge. Det var så dejligt at kunne sidde oppe en fredag aften til sent uden at tænke på hvor træt man så er næste morgen når ungerne står tidligt op.

Lørdag morgen lavede vi brunch men alt hvad der hører sig til - lige med undtagelse af brødet som Anders havde været nede og købe ved bageren Emmerys på Nørrebrogade. Sikke noget ringe morgenbrød og så til voldsomme overpriser!

Det var SÅ sejt at man bare sad og tyggede og tyggede og ingen vejne kom - smagen var heller ikke noget at råde hurra for - faktisk vil jeg hellere købe morgenbrød i føtex's bager end nogensinde hos Emmerys igen - vi var så skuffede.

Nå men resten af brunchen var lækker og vi hyggede os - da vi havde spist gik turen ud til Special Købmanden for jeg kunne få fat i nogle ting der skal bruges til den kommende bryllupskage.
Indkøbet.

Jeg fik fat i næsten alt det jeg skal bruge og glæder min til at komme igang med den.

Gumpaste til små åkander og Frøer

Udstikkere til åkander

Farver som jeg var løbet tør for.

Ud over det fik jeg fat i nogle Cakeboards og fondant.

Efter indkøbet gik turen tilbage ind til byen hvor vi stillede bilen og tog ind til Nørreport og fik lidt frokost og så smuttede vi i Tivoli - Det er flere år siden jeg har været i Tivoli hvor jeg havde muligheden for at prøve alt det jeg ville.

De sidste mange gange har vi haft børn med og dem stiller man jo ikke lige ved det Gyldne Tårn og siger bliv her mens mor lige prøver denne ting.

Men vi fik prøvet en masse og grinet en masse og snakket. Og det hele var bare dejligt - vejret var ikke det bedste, men det betød bare at køerne ikke var så lange. Ikke en dårlig ting når man er der for at prøve en masse.

Vi fik også en enkelt øl og kaffe og alt muligt andet der hører sig til når man er i Tivoli!

Min dejlige mand.

Vi spiste aftensmad i Tivoli på Cafe Ultimo - det er ikke et dårligt sted, maden er rigtig lækker og dele af menuen er også til at betale for. Så det vil jeg da klart anbefale. Jeg fik en rigtig lækker pastaret!

Jeg fik også en lille gave af Anders - dette fede læderarmbånd i pink - Synes det er så fedt. Og så fik jeg selvfølgelig de obligatoriske slikkepinde fra den bod der er i arkaden.

Mit armbånd.

Efter turen i tivoli, gik vi op gennem Strøget og sattes os på The Dubliner og fik en Irish Coffee - man kunne sidde udenfor så det gjorde vi, så kunne man også bedre snakke.

Derefter gik turen tilbage til lejligheden og så sad vi til sent og snakkede.

Hele weekenden blev sluttet af med at sove længe søndag morgen som i gamle dage inden vi fik børn - vågnede stille op - lavede kaffe og tilbage ind under dynen og så hente kaffe og sidde og snakke mens man stille vågner. DEJLIGT.

Jeg har helt fornyet energi, selv om jeg stadig er helt bombet i knolden efter arbejde så har jeg anderledes energi.

Så en rigtig dejlig weekend.

Ellers er der sket det at Rakels hår er blevet klippet - denne gang er det ikke Petra der har været igang, men mig - Rakel har sådan noget mærkeligt hår på baghovedet - det ugler helt af H til. Så nu måtte det klippes lidt - pigen vil jo ikke finde sig i at få det redt.

Så fin ser hun ud.

Det er blevet klippet lidt pjusket så man ikke lige så tydeligt kan se det der baby hår der ugler. Håber hun vokser fra det mærkelige hår.

Set fra siden.

Er hun ikke fin?

På mandag har jeg ferie sammen med ungerne og så skal vi en tur over og besøge min søster Line - ungernes Moster Line - hun er nu fast besluttet på at ferien skal bruges på at lære Rakel at sige Moster for lige pt kalder Rakel Moster Line for Mussolini og min søster mener altså ikke at hun er SÅ strid!

Men den kommende weekend skal bruges på Krea-weekend sammen med min moster og min mor - det bliver hyggeligt som altid.

2 kommentarer:

totaltikage sagde ...

Jo hun er fin, har selv et sæt tvillinger på 2 1/2 hvor den ene har de mest vandvittige korte slangekrøller der stritter rundt på hele hendes lille tykke hoved og en hvis håret dreng med fe hår der bare ikke vil vokse.

og hvor er det bare skønt med alenetid for en mor og far :)

HIlsen
Christina

Madame sagde ...

Hej Grith, det lyder vel nok skønt med jeres kæresteweekend! Herligt at komme i Tivoli og nyde hinanden - bare jer to.
Ha' en dejlig dag i solskinnet, klem!