fredag den 18. september 2009

Den autonome mødregruppe.

Torsdag var en dejlig dag, den var lang, men det var en rigtig god dag. Jeg var på besøg hos Louise der også har fået to dejlige tvillinger. Louises veninde var der også og hun havde sjovt nok også fået tvillinger.

Jeg mødte Louise til mødregruppe for tvillingemødre, vi var 4 piger og 8 unger. Det faldt lidt hurtigt til jorden med de to andre piger. De var lige blevet mødre for første gang og så til tvillinger.

Det kan være meget hårdt at blive mor for første gang, så jeg kan slet ikke forstille mig hvor hårdt de må havde det nu de har fået tvillinger første gang. Jeg er i hvert tilfælde meget glad for at jeg har prøvet det hele med Petra. Jeg er bare ikke helt så bekymret eller hylet ud af det denne gang.

Men Louise og jeg snakkede fantastisk godt sammen og blev enige om at vi ville blive ved med at mødes, og vi har revet os løs fra gruppen og sammen med Louises veninde har vi lavet vores autonome mødregruppe.

Det var en super hyggelig dag, og alle ungerne opførte sig voldsomt eksemplariske, næsten ingen skrigen og en masse søvn. Det var godt tid til at få snakket om løst og fast. Var også først hjemme kl 16:30 og vi mødtes kl 11:00 - en time eller to blev det da til...

Aftenen herhjemme blev brugt på at lave topfigurer til ungernes dåbskage. Jeg har længe haft et billede inden i mit hoved af hvordan de skulle se ud. Så da jeg fandt et par små engle der ligger og sover på maven ude hos
specialkøbmanden måtte jeg bare købe dem med hjem.
Så igår blev Anders sat til at save vingerne af de to små engle - det lyder ikke så godt!

Men jeg fik lavet to små søde sovende babyer i dåbskjoler.

Pigen set oppefra. Dreng set oppefra.

Detaljer af pigens hue og sløjfe.

Detaljer af drengens hue og sløjfe.

Begge topfigurer set bagfra.

Begge topfigurer set forfra.

Drengen set bagfra, tæt på.
Babyerne er jo købt og af plastik. Kjolerne og huerne er lavet i gumpaste, det samme med sløjferne, som er blevet farvet med pastafarve. Som pynt på kjolerne er det brugt farvet gumpaste og bitte små sukker perler fra Dr. Oetker.

Det tog egentlig ikke så lang tid at lave dem, drengen lavede jeg først og han tog længst tid, pigen var meget nemmer da jeg vidste hvordan gumpasten skulle skæres ud. Normalt blander jeg marcipan med gumpasten, men her er det ren gumpaste da kjolerne skulle være hvide og det bliver det ikke med marcipan. Og det kom temmelig meget bag på mig hvor hurtigt gumpaste tørrer og bliver hårdt

Jeg tror jeg vil lave et par roser i ren gumpaste - jeg tænker at de bliver flottere

Nu er det fredag og der skal slappes lidt af, da næste uge bliver helt sindsyg - ugen inden barnedåben... Der er mange småting der skal laves og en kæmpe ting... Kagen...

Det eneste jeg skal i dag er at, rydde op, sy dåbskjolerne færdige og hygge mig med alle mine unger og min mand.

Kan I alle have en fantastisk weekend.

Ingen kommentarer: