tirsdag den 22. september 2009

En helt igennem fantastisk weekend ! ! !

Weekenden har stået i travlhedens tegn.

Fredag begyndte jeg at sy på tvillingernes dåbskjoler. Stoffet blev købt for flere måneder siden. Mønsteret er det samme som Petra's dåbskjole så det skulle ikke være alt for besværligt at få dem syet.

Min fantastiske symaskine - den dyreste gave jeg nogenside har fået.

Mønsteret til kjolerne - desværre er det ikke så tydeligt hvordan de kommer til at se ud.

Min mor var så flink at lave knapper til kjolerne, af samme stof som kjolerne bliver syet af - de har en maskine til det på den skole hun går på.

Lørdag kørte vi Petra over til mormor da de to skulle begynde at gå til rytmik sammen. Det var mormors fødselsdagsgave til Petra - dejligt at der ikke skulle klemmes endnu mere legetøj ind på det lille værelse.

Petra skulle sove hos mormor da de skulle i cirkus om søndagen. De endte med den helt store hygge weekend. Efter de havde været til rytmik tog de på kanalrundfart - Petra nød det meget lige ind til de forlod kanalerne og kom ud på mere vand. Så ville hun bestemt hjem igen.
Det havde vist været en lidt hård sejltur for mormoren.

Anders og jeg tog på shopping med ungernes Onkel Skriver - han mente at han var lidt bagud på gavebudgettet, så han vare gået lidt amok. Vi endte med at få en højseng til Petra og en tremmeseng til ungerne som kunne stå nedenunder, sammen med en kommode som vi også fik. Endvidere fik vi tre børnestole + to HandiSitt stole til de to små.
Gaverne fra Onkel Skriver.

Det var vildt imponerende at få sådan en stor gave, og vi sætter i den grad pris på det, for nu kan alle ungerne få god plads - de skal jo dele værelse. Så en kæmpe tak. Jeg fik så dejlig en følelse da vi kom hjem med alle kasserne. Nu kommer det nok endelig til at lykkedes for os at få plads til os alle 5 i denne lille lejlighed.

Vi satte sidste sommer hele lejligheden i stand, for at gøre plads til et til barn som vi planlagde skulle komme denne sommer - vi havde ikke på nogen måde forstillet os at der ville komme tvillinger. Vi sover i stuen og Petra har værelset og den lille kammer bliver brugt til klædeskabe og skolebøger og computere og alt andet i den retning. Så plads er ikke noget vi har for meget af.

Men med Onkel Skrivers gaver kommer der lige pludselig mere plads på værelset og derfor også meget mere ro i mit hoved. Jeg er helt imponeret - og jeg glæder mig til mandag efter barnedåben hvor vi kan få samlet de nye møbler og komme helt på plads.

Søndag fortsatte jeg med at sy på ungernes dåbskjoler. Jeg sad med det hele dagen i ro og fred - Anders tog sig af de to små. Og da Petra kom hjem fra mormor stod den på familiehygge så hun kunne fortælle om alle hendes oplevelser.

Efter hun var kommet i seng havde jeg igen ro, takket være Anders. Og jeg nåede at blive færdig med overdelene. Jeg er selv ret godt tilfreds med resulatet.

Mandag har jeg kunne fortsætte, og mangler nu kun at lægge sidste hånd på detaljerne, så er begge dåbskjoler helt færdige. Så skal jeg også bare have lavet det sidste på Petra's nye kjole.

Jeg glæder mig mere og mere til på søndag hvor jeg skal hygge med familie og venner og nyde frugten af de sidste par ugers arbejde.

Overdelene til dåbskjolerne.

Ingen kommentarer: