torsdag den 27. maj 2010

Ingen titel passer...

Jeg kan slet ikke forstå vi kan blive ved med at have så travlt - vi har hele tiden noget vi skal. Og jeg får ikke så meget tid til at gå med at blogge - men jeg kommer igen når der er lidt mere ro om aftenerne.

For ret lang tid siden blev jeg spurgt om jeg ikke ville lægge mig opskrift på passionsfrugtsmousse ud på bloggen - det har jeg slet ikke kunne tage mig sammen til. Men nu skulle det være. Så her er den - den smager fantastisk og er ret godt i og udenfor kager.
Opskriften.

I lørdags nød vi virkelig vejret - det var så dejligt varmt og vi kunne spise ud til frokost, om end det ikke passede Aksel særligt godt - han ville slet ikke spise nu vi var ude.
En meget utilfreds Aksel.

Petra var tilgengæld helt vild med vi endelig kunne være ud, hun spiste og hyggede og legede. Min rigtig gode og søde veninde og hendes 4 drenge kom forbi, og Petra og de to store legede også rigtigt fint sammen - de små er stadig ganske ligeglade med hinanden.

Det var kun interessant hvis der var et andet barn ved moar!!!
Rakel og hendes "legekammerat"

Petra.

Anders skulle til fødselsdag hos en ven fra "gamle dage" så han og en anden ven tog ud og købte gaver om eftermiddagen og så kom han lige hjem og vendte. Så Louise og jeg hygge hele dagen med alle ungerne.

Jeg synes ikke altid det er nemt at "bo" i mit hoved, men Louise er så god at snakke med og ligner mig på så mange måder og alligevel har hun en anden indgangsvinkel til tingene. Så når vi har snakket er der altid ryddet lidt mere op i mit skøre hoved - det er så dejligt.

Søndag sov Anders længe og Petra og jeg troede vi skulle ned og nyde noget mere godt vejr, men det var så uhyggeligt koldt i forhold til lørdag. Så det blev til en kop kaffe og æble og et lille billede.
Petra om søndagen.

Søndag eftermiddag da Anders vågnede tog vi alle 5 ud til min farfar - Petra er heldigvis meget glad for sin Oldefar og farfar havde virkelig set frem til at skulle have besøg at tvillingerne da det var længe siden de havde været forbi.
Petra og Oldefar

Anders og Aksel hos Oldefar

Min farfar får noget nyt medicin og han ser meget, meget mere rask ud end han gjorde for 4 måneder siden. Min farfar er en dejlig mand og har været en meget stor og vigtig del af min barndom og det er egentligt lidt hårdt at se ham være så gammel som han jo er.

Mandag kom mine forældre til frokost og til aften havde vi Petra's veninde og hendes mor på besøg - jeg skal sy noget for hende. Så det fik vi lige kigget på mens tøsserne legede. Det var en super hyggelig dag på så mange måder.

Louise har spurgt om jeg ville lave en kage de kunne have med til pedagogerne i den børnehave drengene går i - de skal stoppe fordi de har købt hus ude på landet.

Så den fik jeg lavet og afleveret igår.

Jeg er ikke helt tilfreds med udseendet med jeg havde ikke tid til det jeg rigtigt havde tænkt mig - desværre. Men de blev glade for kagen og den fik meget ros.
Kagen under opsmøring.

Den færdige kage fra den ene vinkel.

Kagen fra den anden vinkel.

Kagen er med Mud-cake bunde, jordbærmousse og lys chokolade ganache - kanten er pyntet med vafler.

I dag har vi så været i banken og nu mangler der kun de sidste småting så får vi vores hus - jeg er ved at blive skør af at glæde mig til at komme væk fra denne lille lejlighed.

Til aften var jeg oppe og hjælpe Louise med at pakke for de flytter her i weekenden - heldigvis flytter de derned hvor vi også køber hus, så der bliver ikke så langt væk, ellers ville jeg nok også savne at snakke med hende for meget. Nu glæder jeg mig bare endnu mere til det er min tur til at flytte.

Nu er jeg også dødtræt og komme ind i min seng inden en ny lang dag starter.

4 kommentarer:

Irene sagde ...

Hej Grith, sikke travlt du har, men jeg må tage hatten af for dig, med alt det du når, 3 børn, kørekort, kager, hus køb, sygning + alt det løse som må være en hel del med sådan en stor familie, og oveni har du så også tid til venner og familie...RESPEKT..
Knus Irene
Ps. din kage ser rigtig fin ud, sjovt med det enkelte træ, som sikkert har en betydning?
Og hvad er det du smøre din kage op med?

Grith sagde ...

Hej Irene.

Mange tak. Vi har travlt, men venner og familie er noget af det vigtigste i verden for mig. Tænker lidt, uden dem er vi intet.

Jeg smører mine kager op med en smørcreme jeg selv har fundet på ved at tage lidt fra andre opskrifter.

Den bliver lavet lidt på slum, men nogenlude sådan her:
200 g smør
250 g flormelis
200 g kakaopulver til mælk.
2 past. æggeblommer
2 spsk. nutella
2 tsk. sødmælk
evt. smag af alcohol.

Blødgør smør, sigt flormelis og kakao.

Pisk godt, og pisk de andre ingredienser i.

Den er nem at arbejde med og bliver helt hård når den kommer på køl. Så den er god at forme med.

Mig sagde ...

Hejjjjjjjj

Dejligt at høre fra dig !!! Og hvor blir det da også bare vildt spændene, at flytte !!!

Rigtig fin kage du har fået lavet !

Og ja, din udgave af smør creme er rigtig god, bruger næsten kun den nu !

Hyggehygge
Marianne

Grith sagde ...

Hej Marianne.

Mange tak skal du have - den er nemlig super god.

Og vi glæder os voldsomt til at flytte. Det hus bliver jo et sted der er rigtigt vores.

Knus Grith