søndag den 27. februar 2011

Quiltet bakke og andet godt

Weekenden har stået i hyggens og afslapningens tegn - troede jeg da.
Det startede godt, lørdag formiddag skulle jeg på marked med Bedsteveninden. Der er et sted uden for byen der sælger gamle møbler så vi havde aftalt at vi skulle derud.

Da vi kom derud var der vinterlukket, så turen gik istedet til Slagelse hvor vi shoppede lidt forskellige ting. Jeg fik lim til min bakke og lidt kugler til mine halskæder. Derud over fik jeg lidt forskelligt stof til kjoler og bukser til ungerne. Og noget stof så jeg kan sy en taske til mine strikkepinde og hælkenåle. Mangler bare at finde på en god løsning til det.
Lidt blandet stof.

Jeg leder stadig efter noget orange stof, men det er ikke til at opdrive - det skal være orange med lidt mønster. Det er umuligt at finde. Fik dog noget orange, som jeg må stille mig tilfreds med for nu.
Orange stof.

En anden ting der heller ikke er til at opdrive er et mønster på en børnekjole med et kort bærestykke og rauland ærmer. Kunne ikke finde et eneste mønster. Så hvis nogen derude i Blogland ligger inde med det, vil jeg meget gerne låne det.

Dog fik jeg mønster på nogle smart bukser til ungerne og lidt søde knapper til kjolerne til tøserne.
Knapper.

Lørdag aften hyggede jeg med Petra og vi lavede nogle skåle af Hama perler, jeg har set disse skåle mange steder rundt om i Blogland, så undskylder hvis nogen mener de skulle have været krediteret.
Petra's lille skål.

Min skål

Jeg synes det ser helt fantastisk flot ud som perlerne er smeltet sammen, og de skinder så flot i forhold til når man stryger dem.

Perler meget tæt på.

Jeg lavede min i kun hvid og sort, da det er de farver vi har i spisestuen. Så den kommer til at passe godt ind når den står på spisebordet.

Petra hyggede sig meget med at sidde og lægge perler i skålen og var meget stolt da hende skål var færdig.
Petra med hendes skål.

Petra med begge skåle.

Da Petra var kommet i seng gik jeg igang med min bakke, jeg fik klippet en masse små stykker stof og limet dem fast på bakken.

Bakken med løse stykker stof.


Bakken med lapperne limet fast.

Der blev lidt lapper stof til overs så jeg tænkte at jeg ville pynte min nye inspirationsbog lidt. Den gamle er blevet fyldt med gode ideer, ideer der er blevet ført ud i livet og ideer der aldrig er blevet til noget.

Inspirationsbog.

Søndagen er blevet brugt på at finde mit Pas og rydde op i alle mine flyttekasser med stof og pakke dem ud. Mit rum er ikke færdigt endnu, og der går nok også lidt tid før det bliver det så alt står nu i soveværelset så jeg kan komme til det.

Her til aften har min bakke fået første lag lak og den står nu og tørrer ude i køkkenet, jeg er så spændt på at se den helt færdig, men den skal jo nok have mere end en gang før at stoffet er pakket så godt ind at bakken kan bruges til noget.

I morgen står en på hygge med min lille dreng, han nød til at komme en tur til lægen.

15 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er spændende at se, hvor kreativ du er - jeg tror, du er til kæmpe inspiration for dine børn. Perleskålene er meget smukke, og jeg er spændt på at se bakken med lak!

Grith sagde ...

Hej Madame.

Mange tak, jeg håber også mine unger synes det er sjovt at lave kreative ting.

Jeg glæder mig også meget til at få bakken færdig.

Knus Grith

Anonym sagde ...

Den bliver da fin bakken... der er ved at have været noget arbejde i den. ☺ følger den spændt he he

Grith sagde ...

Hej Maja.

Ja den tager lidt tid, men det er også fordi tørretiden er så lang.

Nu glæder jeg mig til den kan tages ibrug.

Knus Grith

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Smart bakke med stof. Skal de lakeres eller??

Stine:)

Grith sagde ...

Hej Stine,

Ja det skal det, ellers tror jeg stofstykkerne bliver grimme og så kan man også tørre den af.

Men det tager en rum tid for det at tørre, så det bliver over nogle dage.

Hilsen Grith

Grith sagde ...

Hej Meisolle,

mange tak.

Ja, den får gulvlak, det skulle kunne holde det. Og første lag ser meget fint ud.

Med hensyn til dukkerne er jeg bange for at der ikke er så meget at gøre ved det.

Knus Grith

Solveig sagde ...

Jeg har noget orange hør, du kan få noget af. Det er i lidt mindre stykker, men...
Og ikke noget mønster på...

Grith sagde ...

Hej Mor.

Mange tak, så må vi se om det kan bruges.

Knus Grith

Lene sagde ...

Jeg har noget orange stof der ligger. Det er ganske almindelig bomuldsstof...

Grith sagde ...

Hej Lene.

Er det noget jeg kan købe af dig?

Knus Grith

Lene sagde ...

Du må få det. har haft det i 100 år eller sådan cirka.
Tager lige et billede og ligger det ind på min blig med overskriften TIL GRITH. Så kan du se om det er noget...

Grith sagde ...

Hej Lene.

1000 tak, hopper lige ind og kigger.

Knus Grith

KageMor sagde ...

Og vupti så havde vi tre perleskåle stående, tak for god inspiration!
Knus Lone

Grith sagde ...

Hej KageMor.

Velbekommen - det er nu ikke min idé men jeg er da glad for at jeg kan give den videre.

Knus Grith