mandag den 28. december 2009

Hjemme fra det mørke Jylland.

I dag kørte vi fra Vestjylland mod København, det tager alligevel nogle timer med 3 unger - specielt de to små der ikke helt er enige i at tage en 4 timers tur i et stræk. Så med en lille spisepause tog turen 6 timer fra start til vi var hjemme i vores lille lejlighed.

Turen hjem var hyggelig og meget flot over Storebælt - ville gerne have fanget den himmel lidt bedre - for broen så, så urolig flot ud.
Broen fra Fyn siden af bæltet.

Jeg sad bare og tog lidt billeder i bilen på vejen over broen - det var faktisk først da jeg kiggede billederne igennem på computeren at jeg virkelig så hvor stor den bro er - den virker meget større på billedet end den gør når man kører over den.
Hvor er vi små!

Hjemme igen efter aftensmaden var sat i ovnen gik jeg igang med at sætte min julegave op på sin nye plads. Jeg er helt skør med den. Glæder mig så meget til at komme rigtigt igang med at bruge den. Jeg fik også et råkostjern og en ismaskine i julegave og der fulgte en blender med.
Min fine julegave.

Jeg gik faktisk rundt i en time for at finde på noget fornuftigt at piske i den - synes måske det var lidt voldsomt at piske æggehvider bare fordi jeg nu har den maskine. Heldigvis fandt Anders på at vi skulle have en Irish Coffee - så jeg piskede flødeskum - 2 dl i en 6,7 liters skål - lidt overkill.

Nu er køkkenet virkelig ved at komme rigtigt på plads - der blev lavet en del om da vi fjernede skuffer og satte en opvaskemaskine op. Men det har givet den forskel at man nu kan se det vi malede på køkkenvæggene da vi flyttede ind.

MEGA Mega Mussel. "Tallerknerne" er ca. 2 meter i diameter og ligger lidt ovenpå hinanden hen over hele væggen. Har forsøgt at få nogle gode billeder af det - så må I prøve at forestille jer hvordan.
MEGA Mega Mussel.

På den anden side af skabet.

Oppe hos mine svigerforældre kom jo også Anders' søster og svoger - dem fik vi også lige byttet julegave med ( havde dog glemt deres den ene julegave herhjemme - UPS ) Men vi fik et gavekort af dem til en weekend i Odense uden unger - det tror jeg bliver hyggeligt - jeg har faktisk aldrig været rigtigt i Odense - kun lige smuttet igennnem det med toget.

Det har været en dejlig jul med nogle gode gaver - men det er også dejligt at være hjemme igen og julen først er tilbage til næste år. Nu er det nytåret vi ser frem til her i København.

2 kommentarer:

Mig sagde ...

Sjov ide at male sådan i køkkenet, kan forstille mig at det gør det rigtig hyggeligt.

Du må da i gang med en omgang kransekage... og kransekage konfekt , her til nytår.. Der er da lidt røre arb idet... hihihi

Hyggehygge

Grith sagde ...

Hej Marianne.

Det gør det lille køkken lidt hyggeligt og ikke så hvide vægge.

Ja, jeg skal lave kransekage - sidste gang så de jo lidt sjove ud.

Knus Grith