lørdag den 14. november 2009

Blogleg

Jeg er blevet tagget af "Jule" Mig til en blog leg - jeg fik valgmulighederne julekager, vejr eller til og frakort.

Jeg har som de fleste andre danskere en million holdninger til vejret - jeg ville aldrig blive færdig med dette indlæg. Til og frakort er noget jeg for det meste køber så det ville blive et meget kort indlæg (så I lige joken)

Så jeg vil skrive om julekager. De sidste mange år jeg har haft en fast tradition for at bage en del julekager selv - de bliver dog spist så hurtigt at vi sidst i december har købt nogle pga. tidsmangel.
Billedet er desværre lånt - har aldrig fået taget billeder af de julekager jeg har lavet.

I år skal jeg forsøge mig med nogle nye opskrifter - jeg har fundet en opskrift på vaniljekranse så de skal laves med hasselnødder i stedet for mandler. Der ud over har Anders haft et lille ønske om at jeg ville lave klejner. Så det må vi også forsøge.

Petra er så stor i år at jeg glæder mig meget til at jule-hygge-bage sammen med hende. Jeg tror det kan blive så meget julehygge. Jeg ELSKER julen og glæder mig hvert år helt vildt til december. I år skal vi også have et lille juletræ et meget lille bitte et, til en meget lille bitte lejlighed.

Jeg sender legen videre til Signe, Pernille på 1 og KageMor og håber de vil lege med. De får valget mellem: Slik - Vasketøj - Julepynt.

Jeg har bage en almindelig kedelig drømmekage i eftermiddag - Anders er helt syg med den kage. Og han har nærmest tigget om det. Men jeg brændte hånden på risten da jeg skulle kigge ind i ovnen. Det er flere timer siden og det smerter stadig. Hvor længe kan det da blive ved. Der er 3 store blærer på min fingre.

Så orkede ikke at skrive opskrifter ind eller tage pæne billeder.

I morgen skal vi til min farmors fødselsdag. Til frokost - der bliver altid disket op med en masse lækre ting. Så det skal nok blive rigtigt hyggeligt.

Kan I alle have en god weekend.

4 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Hej Grith, du kan da tro at jeg gerne vil lege med, det er nogle svære emner, men jeg skal nok kaste mig ud i det :)

Jeg skal også have et juletræ til min lille bitte lejlighed, jeg er gået i gang med at lave pynten til træet .

Knus og dejlig weekend

Grith sagde ...

Hej Pernille.

Mange tak skal du have. Jeg er spændt på hvor lille et juletræ vi kan finde i år.

Glæder mig til at læse hvad du finder på at skrive om.

Knus Grith

Mig sagde ...

Hej
Dejligt du ville lege med. Håber at du lægger billeder ind i år, når du får bagt julekager.

Jeg tør ikke lave klejner... er total kylling der....hihihi

Hyggehygge
Marianne

Grith sagde ...

Hej Marianne.

Det var så lidt.

Jeg får helt sikkert lagt billeder ind i år.

Jeg har heller ikke turde før med de klejner. Er bange for olien. Men nu skal det prøves.

Knus Grith