lørdag den 24. oktober 2009

Alternativ bagedag.

Vi har i dag været ud og få taget billeder af alle vores børn, Aksel og Rakel skulle have taget nogle billeder i deres dåbskjoler og så skulle vi have nogle billeder af alle børnene sammen og hverfor sig i deres normale tøj.

Det gik fantastisk nemt, det er en rigtig god fotograf vi har fundet - han er god til børnene og tager sig tid til at få billeder af dem hvor de smiler og griner. Og så er han billig - men han har også temmelig mange kunder.

Jeg har været ude og bruge mine fødselsdagspenge - jeg har købt lidt forskellige udstikkere til sukkerblomster - synes det er så hyggeligt at sidde og nørde med. Jeg skulle egentligt have sidde med det i aften - men begge de to små var lidt besværlige så der blev ikke meget tid. Anders har tilgengæld sagt at han vil passe de to små mens Petra er til sangleg, så der bliver der tid til lidt blomster.

I eftermiddags lavede jeg romkugler af de kagerester jeg havde til at ligge efter de sidste par kager. De blev rigtigt gode.
Romkugler.

Opskrift på romkugler.

Anders kan jo ikke tåle mandler, så jeg har været på jagt efter nogle alternativer til julegotterne. Jeg fandt ingen opskrifter på nettet, så jeg har eksperimenteret. Og har fundet en rigtig god løsning. Det ligner, smager og opfører sig som rigtig marcipan med denne "marcipan" er lavet på Cashewnødder.
"Marcipan"

En klump "marcipan"

Opskrift på "marcipan"

Jeg tror ikke det gør den store forskel hvilke nødder man bruger den oprindelige opskrift er med mandler altså på rigtig marcipan, så i de næste par dage vil jeg prøve mig lidt frem for at finde den nød der er det bedste alternativ. Imens kan Anders så gå og hyggespise "marcipan" for første gang i et år siden han fik en allergisk reaktion.

4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Det var da en spændende opdagelse! Marcipan af cashewnødder - det havde jeg ikke tænkt på! Godt du fandt en løsning, så han har mulighed for at guffe igen :-)

Grith sagde ...

Hej Piskeris.

Han nyder det også - alt det jeg har lavet er næsten væk.

Skal igang med at prøve andre nødder.

Knus Grith

Anders Rasmussen sagde ...

Lad det være sagt en gang for alle den marcipan ér lige så god som almindelig marcipan! men pas på med mængden af mandelessens!

Grith sagde ...

Det må da have smagt godt Anders - der er jo ikke mere tilbage!