torsdag den 22. oktober 2009

Marie, Marie, Marolle - Flyv op til Vor Herre og bed om godt vejr...

Her til aften var vi på besøg hos mine bedsteforældre - til "min fødselsdag" fordi min farfar ikke længere kan komme hjem til os på grund af trapperne. Min farmor ville lave hakkebøffer med bløde løg, sovs og kartofler - hvilket er en ret jeg ELSKER.

Jeg ville tage en lille kage med til aftenskaffen - Petra havde bestilt at det skulle være en Mariehønekage - så det blev det. Tvillingerne lagde sig til at sove tidligt på eftermiddagen så jeg havde rigtig god tid til at sidde og hygge mig med hvordan Mariehønene skulle se ud.

Resultatet blev godt. Kagen er med lyse bunde og et lag købt Blodappelsinfromage og et lag ganache lavet på Toms mini skildpadder. Og den smager helt fantastisk. Halvdelen af den normale mængde chokolade byttet ud med skildpadder. Super smag. Det synes Petra i hvert tilfælde - det var den eneste del af hendes kage hun spiste. Fromagen er fra Kagebutikken og det er en rigtig lækker fromage og godt til en kage der skal gå lidt hurtig. Normalt vil jeg helst lave alle tingene selv men denne fromage kan man ikke smage på at den ikke er hjemmelavet.
Mariehønen.

Lidt fra en anden vinkel - synes dens øjne blev rigtigt gode.

Oppefra - det var en lille bitte kage, der skulle jo kun være til 5 personer. Og Oldeforældrene fik alligevel to gange og de fik resten til i morgen.

Jeg fik 1000 kr i gave, så nu har jeg råd til lidt udstikkere til sukkerblomster - nogle andre end Roser og Kalla liljer. Det glæder jeg mig meget til, måske kan jeg allerede komme ud i Kagebutikken i morgen - hvem ved.

Hjemme igen sidder jeg nu endnu engang og leder efter marcipan opskrifter på hasselnødder - men det ser ud til at det bliver et prøv dig frem projekt. Stakkels Anders - sikke meget han skal prøvesmage i det næste stykke tid hvis jeg skal blive klar med det inden jul.

Anders var til jobsamtale i dag og har en rigtig god følelse efter samtalen, og han får svar allerede i morgen - det er dødspændende. Jeg håber så meget at han får det job... Så vi krydser fingre...

4 kommentarer:

KageMor sagde ...

Super sød mariehøne :-)

Piskeriset sagde ...

Hæhæ, hvor er den kæk! Jeg har flere gange tænkt på at lave en mariehøne, men det bliver ikke lige foreløbig. Til gengæld har du måske givet mig en idé til en kage, jeg snart skal lave... jeg må lige pønse videre... ;-)

Hav en god weekend!

Grith sagde ...

Hej KageMor.

Tak skal du have

God weekend.

Hilsen Grith

Grith sagde ...

Hej Piskeris.

Tak, jeg er da spændt på at høre hvilken kage du går og pønser på.

God weekend.

Hilsen Grith