tirsdag den 6. oktober 2009

Sikke en travl uge vi har.

Vi har altid en masse ting at se til herhjemme, men jeg synes denne uge er mere fyldt end den plejer at være.

Søndag lavede jeg ungernes værelse om - Petra fik sin nye højseng op. Og hold da helt op hvor er den høj. Jeg er nød til at stå på trappestigen for at komme op og kigge til hende og jeg er ikke ligefrem lav med mine 182 cm.

De to små fik deres tremmeseng og sov for første gang i den i nat. Det gik helt fint, men de er også meget rolige når de er i nærheden af hinanden.

Mandag skulle der ryddes op og flyttes rundt på en masse ting - jeg prøver hele tiden at få organiseret os så der er styr på det hele og det ikke virker som der er 5 menneskers l... i en lille lejlighed. Det virker som om jeg aldrig bliver færdig - det er svært at have så mange ting på så lidt plads og få det til at virke minimalistisk. Tro kan flytte bjerge...

I dag har jeg haft besøg af en fra min gamle klasse - han skulle have rettet det sidste af sin opgave. Det endte med et godt resultat og den er nu afleveret. Så handlede vi ind - både køkkenvægt og håndmixer stod af mens vi gjorde klar til barnedåb - så jeg fik nye. Kan jo ikke undvære det.

Hjemme igen bagte Petra og jeg kager mens aftensmaden passede sig selv. Vi lavede lemon marengs cupcakes. De blev gode men jeg havde glemt at mine muffin forme er højere end de normale man kan købe. Så de skal have lidt længere i ovnen.

Små og store muffinforme.

Lemon marengs cupcakes.

Opskrift på lemon cupcakes.

Opskrift på lemoncurd.

Opskrift på Marengs.


Onsdag skal jeg mødes med min farmor da jeg skal i Panduro Hobby og handle ind til de to smås babybøger. Jeg begyndte at lave den til Petra som scrapbook da jeg synes dem man kunne købe var kedelige og manglede en masse.Petra's Babybog, det er bare omslaget af scrapbooken som jeg har pyntet med hendes navn og nogle små blomster.

Side 1 - her har jeg beskrevet lidt om graviditeten, der er bl.a. scanningsbilleder og vandrejournal. Jeg lavede også en gætteliste hvor alle bedsteforældre og mostre og onkler gættede på hvornår hun ville blive født , hvad tid, hvad køn, vægt og længde. Den tror jeg bliver sjov at se på når hun bliver lidt større.

Side 2 - her har jeg sat nogle forskellige billeder af de ting vi lavede men vi ventede på hun skulle komme til verden. Vi blev bl.a. gift så det er der et par billeder af.

Side 3 - Den dag hun blev født - Jeg har beskrevet hele dagen og alt hvad vi lavede fra vandet gik. Der er fødselsjournalen og en forside af avisen fra den dag. Samt en bon fra den lille indkøbs tur vi var på i Føtex - Anders skulle jo have noget mad med på hospitalet hvis nu det skulle ende med at tage lang tid.

Side 4 - beskrivelsen af fødslen fortsætter og de første billeder af hende er med. Jeg klippede i et målebånd så hun kan folde det ud og se hvor lang hun var. Der er også lavet plads til hendes første sygesikringsbevis.

Side 5 - Dette er en beskrivelse af de første dage i hende liv og hvad vi lavede i de dage, samt en masse billeder. Der er også et lille billede af stjernehimlen hvor man kan se hvor hendes stjernetegn er. Samt en lille beskrivelse af hvem hun lignede mest og hvilke særlige kendetegn hun havde.

Side 6 - Det er en fortsættelse af beskrivelsen af hendes første dage. Der er også en lille sok så hun kan se hvor lille hendes fod var.

Side 7 - Det fortsætter med en masse billeder og beskrivelse.

Side 8 - Flere billeder og der er lavet plads til hendes første bankbog som hun fik da vi lavede børneopsparing og juniorkonto til hende. Der sidder hun ved siden af hendes kæmpe sparegris.

Side 9 - Mere af slagsen - vi tog også aftryk af hendes fødder og nej hvor blev Anders smurt ind i farve. Det kostede et bad til dem begge. Og en ny skjorte til Anders.

Side 10 - Jeg har også lavet hendes stamtræ, hvor hun kan se tilbage til hendes Oldeforældre. To af dem lever endnu og dem ser vi tit så dem kender hun. Dem når hun nok også at have en del år endnu. Jeg har klippet alle de små blade ud og tegnet åre på dem - det tog en evighed men jeg havde jo det her billede af hvordan det skulle se ud. Nu mangler der en beskrivelse af alle dem der er på træet og så mangler hendes små søskende at komme på enten som små blomster eller æbler.

Vi skal spise hos min farmor og farfar om aftenen. Det er jo altid dejligt når det er nogle andre der laver mad.

På torsdag skal jeg mødes med pigerne fra mødregruppen. Så det kommer hele dagen nok til at gå med.
Fredag kommer sundhedsplejersken og kigger på ungerne og vejer og måler dem - det er jeg meget spændt på - de er jo kæmpe store.
Lørdag tager vi ned til min far og bliver der til søndag - bare ren hygge og afslapning.

Ingen kommentarer: