fredag den 30. oktober 2009

Børne-hygge-dag

I morges blev der lavet fyld til en kage til en ven der hjalp med at sætte vores nye opvaskemaskine op. Den virker FANTASTISK - det er så lækkert ikke at skulle bruge en time efter maden på at vaske op.

Jeg havde ikke tid til at lave det hele selv så det blev med købt mousse blanding. Blodappelsinmousse. Det smager så godt, så det er et fint alternativ når det skal gå hurtigt.

Kagen er med lyse kagebunde, et lag blodappelsinmousse og et lag hvid chokolade ganache. Den er overtrukket med hjemmelavet marcipan og pyntet med nogle af de sukkerblomster jeg lavede den anden dag og Royal Icing.
Kagen set oppefra.

Kagen lidt fra siden.

Sukkerblomsterne på kagen.

I eftermiddag skulle jeg hente Petra og hendes veninde fra børnehaven. Petra har været på besøg hjemme hos hende og nu var det så vores tur til at få besøg.

Jeg havde lovet Petra at de måtte bage når de kom hjem. Så jeg havde købt ind til at bage chokoladescones. De fik lov til at lave det hele selv (STORT svineri) De stod på hver deres side af spisebordet med deres skål og så puttede jeg ingredienser i deres skåle og de æltede det hele sammen. Det bærer sconesne dog ikke præ af.
Petra ælter dej.

Petra synes hendes fingre var nassede.

De hyggede sig rigtigt god og mens sconesne var i ovnen legede begge tøser inde på værelset - det gik så godt at Petra fik lov at invitere sin veninde på aftensmad. Efter maden smagte de på deres scones - dog mest på chokoladestykkerne.

Aftenen sluttede med Disney Sjov og så skulle Petra i seng og veninden blev hentet.

Vi er blevet færdige med at lave skab i køkkenet - nu skal jeg bare have gjort grundigt rent og så skal alt have nye faste pladser - jeg har de første ti gange været ved at åbne opvaskemaskinen fordi jeg skulle have noget der var i de skuffer der var der før. Det er sjovt så hurtigt ting og bevægelser bliver til vaner.

Kan I alle have en rigtig god weekend. Her er den startet godt.

Ingen kommentarer: