tirsdag den 20. oktober 2009

Fødselsdagsgæster.

Til aften kom mine forældre til middag - med god gammeldaws mad - stegt flæsk med kartofler og persillesovs. Det er ikke noget vi får tit herhjemme - det er for fed, med i dag skulle der smovses.

Efter maden var blevet indtaget og der var blevet slået maver serverede jeg den kage jeg havde lavet - den er formet som en Halloween græskar lampe. Det var svært at få kanten på øjne, næse og mund pænt - jeg havde lagt et tyndt lag sort under det orange og skar hullerne ud efter fondanten var kommet på.

Jeg har tegnet stregerne på med en fødevaretusch. Og rundt om kanten har jeg lavet en "græs" kant med en af de nye tyller jeg fik igår.

Min græskar fødselsdagskage.

Græskanten lavet med min nye tyller.

Bundene er lavet af græskarkage og fyldet er hvid chokolade ganache og Creme Cheese Topping.
Opskrift på Græskar kage.

Opskrift på Chokolade ganache.

Opskrift på Creme Cheese Topping.

Det har været en rigtig hyggelig aften. Jeg har fået kigget lidt på mine blomster fra igår som jeg vil gøre meget anderledes en anden gang - så de kommer til at se lidt mere livagtig ud.

Nu er jeg træt og vil sidde og nyde et afsnit af 'Allo 'Allo. Jeg elsker den engelske humor.

10 kommentarer:

Irene sagde ...

sjov kage du der fik lavet, og lækker lyder den også til at smage.
den ser rigtig fin ud :-)

Grith sagde ...

Tak Irene.

Synes stadig jeg har meget at lære.
Rom blev jo ikke bygget på en dag.

Knus Grith

Signe sagde ...

Hvor er det en sød græskarlampekage.

Grith sagde ...

Hej Signe.

1000 tak skal du have.

Knus Grith

Irene Lykke Fisker sagde ...

Hold da op hvor en flot kage, sikken et overskud du har og så med små børn :D

Mvh. Irene Lykke Fisker

Grith sagde ...

Hej Irene.

1000 tak skal du have - jeg ved heller ikke hvor det overskud kommer fra - sådan havde jeg det bestemt ikke med min store datter.

Knus Grith

Kagedeluxe sagde ...

Lækker kage! Mums!

Grith sagde ...

Hej Kagedeluxe.

Mange tak skal du have - den smagte også fantastisk - min mor fik lidt med hjem og sagde i dag at den ikke ligefrem blev dårligere af at stå en dag i køleskabet.

Knus Grith

Piskeriset sagde ...

Hvor er den SEJ! Jeg elsker Halloween, så jeg kan slet ikke stå for den kage :-)

Grith sagde ...

Tak Piskeris.

Jeg synes også den er super - halloween er sjov, men ikke noget vi gør så meget i herhjemme.