torsdag den 8. oktober 2009

Cup-cake med fyld

Igår aftes bagte jeg en potion Mud-cake Cupcakes. Jeg brugte bare den almindelige Mud-cake opskrift men bagetiden bliver lidt mindre - ikke meget faktisk skulle de bage i 50 min. Men de er tilgengæld helt perfekte indeni. Jeg besluttede mig for at de skulle have lidt fyld så jeg lavede noget hvid chokolade ganache og stillede i køleskabet.


Muffins.


Muffins tæt på - de har en lækker top.

Jeg har være syg i dag - ikke noget slemt men har haft nogle voldsomme smerter i maven så har ikke rigtigt kunne stå eller gå. Så jeg sad ned i sofaen og skar toppen af muffinsene og skar en lille kejle ud, fyldet i og så bare toppen på igen.

De har stået i køleskabet i et par timer og er lige blevet smagt til en god kop kaffe. Og de smager rigtigt dejligt - og én muffin er mere end rigeligt. Man får hurtigt for meget. Anders var lige over med 4 kager til naboen - de kan godt lide søde sager og vi har nu mere end rigeligt.


Muffin med fyld.

Nu vil jeg til at igang med nogle fornuftige ting med smertestillerne virker - har jo ikke rigtigt laver noget i dag, bare ligget i sengen med en varmedunk.
I morgen kommer sundhedsplejersken - jeg er så spændt på hvad Aksel vejer.

3 kommentarer:

Anders Rasmussen sagde ...

og de smager genialt =)

Piskeriset sagde ...

Nej, Grith altså... hvor ser de fantastisk lækre og indbydende ud! Jeg bliver så lækkersulten, at det næsten er til at skamme sig over :-)

Supergod idé!

Grith sagde ...

Tak Piskeris.

Det var også en rigtig lækker kombination.

Anders har også fået spist dem alle nu. Jeg nåede lige at give to til mine bedsteforældre.