torsdag den 1. oktober 2009

Forældre dag i børnehaven.

I dag skulle vi ned i Petra's børnehave, til noget forældre aften. Vi skulle bl.a. spise aftensmad dernede - hvilket Petra synes var helt fantastik. Vi fik noget lækkert mexikansk med med en masse salat til.

Som i alle andre børneinstituttioner er der nogle ting i Petra's børnehave som vi ikke er tilfreds med. Tilgengæld der er et par pædagoger som er helt over toppen. Dem er Petra også meget glad for.

Jeg havde en masse ingredienser tilbage efter jeg havde lavet kage til barnedåben, så igår aftes lavede jeg en Mud-cake til bunde. En noget mindre udgave end den til barnedåben.
Lige inden jeg gik i seng lavede jeg hvid chokolade ganache så den kunne stå i køleskabet til i morges.

Så lige efter kaffen var blevet sat over i morges lavede jeg hindbær mousse og en time senere var kagen samlet og stillet i køleskabet. Jeg har brugt dagen på at rette en opgave for en fra min gamle klasse de er jo ved deres sidste semester nu her mens jeg er på barsel.

Så da han var smuttet fik kagen smørcreme og fondant - og så lige pyntet med de sidste sukkerblomster jeg havde tilbage efter barnedåben.


Kage til børnehaven

Børnehaven hedder et blomsternavn - men jeg har kun rosen udstikkere så kunne ikke lige lave børnehavens blomst. Det må blive en anden gang.

Den vagte begrejstring til kaffen og ungerne var vilde med blomsterne - så vi sendte lige alle sammen hjem totalt sukkerhøje, det har været sjovt for forældrene. Petra spurgte på vejen hjem om nu hvor vi havde spist dernede at så ville hun gerne vide hvornår hun så skulle sove i børnehaven... Gør man overhovedet det mere? Man gjorde da jeg var barn en enkelt gang om året eller sådan, men hvad med i dagens Danmark?

Hjemme har jeg rettet mere opgave og er lige blevet færdig så nu skal der lige slappes af i den sidste halve time som jeg synes jeg kan holde ud at være oppe. I morgen kommer min klassekammerat og skal have det sidste hjælp inden han skal aflevere opgave fredag. Så jeg må jo hellere være frisk.

Sov godt derude.

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Sikke fin din børnehave kage også er blevet, de må ha kikket noget:-)

Grith sagde ...

Ja det gjorde de også... Den smagte også rigtigt godt.

Nu ved jeg heller ikke hvornår der bliver mulighed for at lave en ny kage.