fredag den 16. oktober 2009

Så fik jeg hende hjem igen.

Petra kom hjem igår nat faktisk. Anders havde om morgenen taget toget over til sine forældre i Jylland for at hente Petra og om aftenen tog de to toget hjem igen. Petra var meget træt og havde grædt meget fordi hun ville hjem til sin moar... så det havde være en hård tur for Anders og alle de andre stakkels mennesker der var med i toget til København.

Heldigvis kunne jeg tale hende lidt til ro over telefonen. Så hun endte med at sove lidt. Hun havde tog haft en rigtig hyggelig ferie hos farmor og bedstefar. De havde været ved Vesterhavet og samle sten, som Petra så havde malet på. Så nu har vi en lille Mariehøne familie med en lille bi-ven til at stå på tallerkenrækken over spisebordet.

Hun har nu fået lidt hjælp til øjnene. Hun havde også fundet en sten med hul i og nogle muslingeskaller. Petra har også malet på to gipsæg - den med det røde er mig og den med det frygtelige dødningehoved er Anders. Den ser så uhyggelig ud med de to sorte øjne.

I dag har hun været hjemme da det nok ville være for synd for pædagogerne i børnehavnen hvis vi afleverede et barn der kun havde sovet i 6 timer. Men hun og Anders tog ud og købte en fødselsdagsgave til mig og for første gang siden jeg har lært Anders at kende har jeg ikke gættet hvad de har fundet på. Så det er lidt spændende.

Hjemme igen legede Petra og jeg med perler - hun lavede et lille hjerte til mig, og et stort som varmebrik som oldemor skal have i fødselsdagsgave.

Alt Petra's fine kreative håndarbejde.

Det har været en rigtig hyggelig dag og hvor er det dejligt at hun er kommet hjem igen, det er helt vildt som man savner sine børn når de ikke er hjemme i et par dage. Man kan jo næsten blive helt syg af savn - det længste hun har været på ferie var en uge. Det synes jeg var dejligt og hårdt.

Ingen kommentarer: