torsdag den 22. oktober 2009

Hvordan, hvordan, hvordan....

Hmm... nu har jeg surfet nettet tomt for opskrifter og lign. Min mand fandt sidste jul ud af at han ikke kan tåle mandler - han elsker marcipan, konfekt og vigtigst ris a' la mande. Nu ville jeg prøve at finde en opskrift på disse ting, hvor man bruger hasselnødder i stedet for dem kan han godt tåle.

Han ville blive så glad hvis han kunne få alle disse julegotter også.

Men der er ingen opskrifter at finde nogen steder - jeg mener bare, han kan jo ikke være den første med det problem...

Nu ser det bare ud til at jeg må prøve mig frem i stedet - så gode råd modtages med kyshånd.

Ellers er det den almindelig dag herhjemme og så alligevel ikke helt når jeg tænker over det. Almindelig travl... Anders er til 2 jobsamtaler i dag - lækkert. Der kommer en kammerat forbi der skal have lidt hjælp med nogle skole ting og i eftermiddag skal vi over til mine bedsteforældre. Så jeg har i morges samlet en lille bitte kage som vi skal have med.

Petra har bestilt den til at skulle være en mariehøne - så det må jeg hellere prøve på.

Kan I alle have en rigtig god torsdag selv om vejret her ikke byder på det bedste...

4 kommentarer:

Irene Lykke Fisker sagde ...

Nej hvor blev jeg glad for din kommentar på min blog, tak skal du have og fortsat god dag til dig :)
// Irene :)

Grith sagde ...

Det var da så lidt - synes det er en sød og hyggelig blog du har.

Også god dag til dig.

Signe sagde ...

Jeg stødte faktisk på en opskrift for et par dage siden og tænkte at det er godt man ikke behøver sådan noget snask som kunstig marcipan. Jeg kan ikke umiddelbart finde opskriften igen, men jeg fandt den via et link fra denne blog: http://elinshobbyblog.blogspot.com/
Så vidt jeg husker fra et af hendes blogs I'd like to read link, men der var i øvrigt en række sjove kager udnervejs. Jeg fandt det på en norsk side.
Signe

Grith sagde ...

Hej Signe.

1000 tak skal du have - og ja det er godt at vi andre ikke skal leve dem kunstig marcipan...

Det ville jeg nu helst ikke undvære i julen.

Så forstår godt at Anders gerne ville finde et alternativ der måske også smager godt.

Knus Grith